Rasy

Ogólne
Auranthia
Tenjitsu
Suryamara
Turiazauria

Ludzie

Najpowszechniej spotykana rasa, reprezentująca różnorodność społeczeństwa. Ludzie różnią się między sobą cechami fizycznymi i umiejętnościami, i w większości nie posiadają nadprzyrodzonych mocy. Niewielki ułamek ludzi potrafi posługiwać się magią – to czarodzieje. Dar magii jest w głównej mierze dziedziczny, ale potrafi się też pojawić (lub zniknąć) spontanicznie.
Większość pozostałych ras ma wyraźny profil swoich zdolności magicznych, lecz w przypadku ludzi ich dar magii jest niezwykle różnorodny. Od talentu do tworzenia artefaktów, przez przewidywanie przyszłości, przywoływanie chowańców lub uzdrawianie magią ran – nie ma jednego schematu mówiącego o tym, czego czarodziej może dokonać, a czego nie. Wyspecjalizowanych w danej dziedzinie magii ludzi nazywa się w różny sposób. I tak – szamani zajmują się porozumiewaniem z duchami zmarłych, alchemicy łączą magię z chemią i farmacją, zaś magowie bojowi stanowią wsparcie militarne swego kraju.

Osobliwości / Odmieńcy

Magia przenika świat, a jej moc, szczególnie niekontrolowana, potrafi odkształcić go w sposób, który trudno jest przewidzieć. Osobliwości to nie do końca osobna rasa, ale raczej efekt wpływu dzikiej magii na żywą istotę, która zamiast zginąć, starta w pył przez nieujarzmiony żywioł, ulega jakiejś przedziwnej przemianie. Zmienia się jej wygląd, zmieniają i umiejętności oraz potrzeby, ciężko jednak określić, jak dokładnie, jako że każdy odmieniec jest osobnym przypadkiem. Częsta wśród nich jest nadmierna wrażliwość na magię, objawiająca się większą podatnością na magiczne efekty i choroby, a także gorszym samopoczuciem w miejscach naturalnie przesyconych magią.

Boscy słudzy

Bogowie czasem lubią mieć swoje oczy i uszy dosłownie pośród swoich śmiertelników, lubią też mieć tam cudze dłonie, gotowe do tego, by pomóc wprowadzać ich wolę w życie. Boscy słudzy to istoty stworzone przez i całkowicie posłuszne bogom, a ich wygląd i zdolności, a także charakter, zależne są od dziedziny, jakiej dane bóstwo patronuje. Mogą na pierzastych skrzydłach nieść ludziom dobrą nowinę, a mogą również stanowić zapowiedź nadejścia kary albo katastrofy.

Demony

Bezcielesne byty utkane z negatywnych emocji i grzechu. Brak własnego ciała rekompensują zdolnością do opętania śmiertelnika i przejęcia na własność jego materialnej powłoki, lecz nie mogą opętać sobie każdego – nadający się do opętania śmiertelnik musi sam zgodzić się na bycie opętanym, a do tego opętujący go demon musi mieć dość siły, by w ogóle tego dokonać. Posiadają różne moce, zwykle powodujące zniszczenie, siejące chaos i krzywdzące inne stworzenia.

Duchy

Niematerialne byty pozostałe po kimś, kto zakończył żywot, lecz jego dusza z jakichś przyczyn nie została zabrana do Zaświatów. Coś więzi duchy w świecie materialnym, nie dając im możliwości wiecznego spoczynku i trzymając po tej stronie dotąd, aż nie rozwiążą swych doczesnych problemów lub Ponurzy Żniwiarze ich nie odnajdą. Duchy w ograniczony sposób są w stanie wpływać na rzeczywistość, trzaskając drzwiczkami od szafek bądź wypełniając opuszczone korytarze posępnym zawodzeniem. Potrafią też przesłać swe pragnienia i uczucia jakiemuś śmiertelnikowi, starając się skłonić go do tego, by rozwiązał trzymające je przy „życiu” bolączki.

Genashi

Z daleka wyglądają podobnie do ludzi, lecz po bliższym przyjrzeniu się widać ich nadnaturalną proweniencję. Genashi są związani z jednym z żywiołów, którego moc manifestuje się w ich zdolnościach, wyglądzie, a także charakterze. Genashi ognia mogą mieć wybuchowy, gwałtowny charakter, nie przepadać za wodą i zimnem, a jedna ich myśl wystarczy, by zapanować nad płomieniami. Każdy genashi jest nieco inny, zaś owo panowanie nad płomieniami charakterystyczne dla związanych z ogniem przedstawicieli tej rasy, może objawiać się w mniej dosłowny sposób.

Ponurzy Żniwiarze

Mroczne dla wielu istoty, które tylko czekają, aż serca żywych zabiją po raz ostatni, by zabrać je do tajemniczego miejsca, jakim są Zaświaty. Każdy normalny boi się tych bytów, mówi się bowiem, że ujrzenie Ponurego Żniwiarza zwiastuje pewną śmierć. W rzeczywistości nie są wcale tak mroczni, za jakich ich się bierze. W końcu oni nikogo nie zabijają, a tylko eskortują zmarłych do Zaświatów. Taka ich praca. Dosłownie.
Nie stanowią realnego zagrożenia. Nie mogą w żaden sposób wpływać na świat żywych, dopóki nie nawiążą kontaktu z kimś z odpowiednimi predyspozycjami lub nie zdobędą specjalnej materialnej powłoki. Nie wszyscy są trupio bladzi, nie wszyscy mają czarne niczym noc włosy; wszyscy za to wyglądają jak ludzie, niezależnie od tego, jakiej rasy byli za życia. Czarny, formalny ubiór jest wynikiem pracy – jeśli uda się komuś zobaczyć Ponurego Żniwiarza, gdy ten ma wolne, może on zaskoczyć dość normalnym strojem... o ile ktoś wcześniej ten strój dla niego spalił lub Żniwiarz go zdobył w (trochę ograniczonym pod tym względem) Centrum Dusz.

Syreny

Obdarzone nadnaturalną urodą i gracją, nierzadko również pięknym głosem i zdolnością kontroli wody. Syreny są zmiennokształtne i potrafią przybrać dwie formy – wodną, dostosowaną do życia w głębinach, a także lądową, która pozwala im chodzić na dwóch nogach i przebywać na powierzchni. Dla większości syren forma wodna jest bardziej naturalna i istoty te zmuszone są regularnie do niej wracać, by ich ciało odpoczęło w wodzie.

Zombie

Śmierć nie zawsze musi oznaczać koniec. W specjalnych przypadkach dusza może powrócić do ciała, na powrót zespolona z nim w dziwny, przeczący naturze sposób. Zombie technicznie nie żyją, ale nie są też całkowicie martwe. Ich ciało wyzbywa się ograniczeń życia – większość zombie nie czuje bólu, nie choruje i jest odporna na trucizny. Lecz razem z tym pojawiają się przeróżne niedogodności – ciało już się nie regeneruje, często też wydziela ten charakterystyczny, cmentarny zapach rozkładu.

Zmiennokształtni

Z pozoru wyglądają jak ludzie. Tylko drobne szczegóły odróżniają ich od przedstawicieli najliczniejszej z ras. Niektórzy mają dziwnie zwierzęce, żółte oczy, inni zrogowaciałe paznokcie albo ogony zakończone puszystą kitą. Tym, co łączy zmiennokształtnych, jest zdolność do przyjęcia jednej, zwierzęcej formy. Niektórzy wyjątkowo potężni zmiennokształtni są w stanie przyjąć formę magicznej istoty, innego humanoida, lub mogą wręcz wybrać między kilkoma formami, lecz to rzadkie przypadki.

Rasy niegrywalne

  • Golemy – konstrukty stworzone przez czarodziejów. Nie posiadają duszy ani własnego rozumu, stanowiąc bardziej coś na kształt bardziej skomplikowanego urządzenia niż zbliżonego do żywej istoty. Przeważnie wykonuje się je z metalu, kamienia czy innego materiału, który szybko się nie zużyje i będzie stanowił dobry budulec dla narzędzia. Golem słucha poleceń i je wykonuje, biorąc je co do litery i nie będąc w stanie wyjść swym „myśleniem” poza to, do czego został stworzony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz